I. Hlavní úkoly ve vyučování

1. Škola  je nenahraditelnou součástí národního života. Je tu pro děti, proto celá její práce musí přispívat k zajištění dobrého života žáka a celé společnosti v klimatu, kde převažuje tolerance, porozumění, spolupráce, odpovědnost a ohleduplnost, místo arogantního konzumního přístupu, bezohlednosti a agresivity, spojené s poklesem morálky, nedostatkem moudrosti, dobra, lásky, skromnosti, soucitu a pokory.

 

a)  Dodržování pracovního řádu, průběžně, všichni zaměstnanci

b)  Výuka dle rámcového vzděl. programu, průběžně,všichni zaměstnanci

c)  Dodržování vnitřního řádu školy, průběžně, všichni

d)  Kontroly a hospitace plán kontrol, řed.školy a zástupce a dle potřeby

2.Rozvíjet všechny kladné morální  hodnoty a demokratické principy. Humanizovat činnost školy – vztahy mezi žáky, učiteli a žáky i mezi učiteli. Podílet se na duchovní obnově národa. Zvýšenou pozornost věnovat českému jazyku i cizím jazykům – důraz na podporu kulturního a jazykového bohatství.Výchova žáků k vlastenectví a národní hrdosti. Pokračování v dobrém odkazu dějin a tradicích. Dávat škole evropskou dimenzi - vzdělávat a kultivovat žáky jako budoucí občany Evropské   unie.

a) Pedagogičtí pracovníci vzorem žákům, soustavně, pedagogičtí pracovníci  

b) Učení o Evropě, z Evropy a pro Evrop, soustavně, pedagogičtí pracovníci

c) Činnost Školního parlamentu jako poradního orgánu ředitele školy, měsíčně, ředitel školy, zvolení poslanci  

d) Návštěvy JMD na předplatné – I. a II. st., průběžně, p.uč. Jakubcová, p.uč. Bourková, třídní učitelé  

e) Nadstandardní výuka Aj a Nj pomocí multimediálních jazykových programů, druhý cizí jazyk jako volitelný předmět, zájmové kroužky Aj, Nj, celoročně, vyučující cizích jazyků, ŠD  

f) Plné využití dvou vybavených počítačových učeben, počítačové kroužky, Internetová rána, odpoledne, večery, celoročně, zástupce ředitele, vedoucí kroužků, externí spolupracovníci  

g) Umožnit ve škole činnost všem složkám, působícím výchovně na žáky - TJ Sokol,LŠU, DDM, VK Přímětice, TJ Znojmo, od 1.10. ředitel školy, zástupce ředitele  

h) Šířit znalosti o životě a díle P. Diviš, průběžně, pedagogičtí pracovníci  

i) Činnost rozhlasového kroužku - relace pro žáky, průběžně, p.uč. Svobodová, Černá  

j) Zajištění informovanosti rodičů:

- školní nástěnky, průběžně, vedení školy

- na třídních schůzkách, 3x ročně, třídní učitelé

- e-mail rodičům – info dle zájmu, vedení školy

3 Zlepšování spolupráce a vztahů mezi vyučujícími, zajištění propojenosti učiva v jednotlivých předmětech a ročnících včetně schválených dodatků uč. osnov.

a) Plány činnosti MS a PK, do 14. 09., vedoucí

b) Vypracování individuálních časových plánů učiva, do 07.09., vyučující  

c) Výběr nejvhodnějších garantů předmětů, do 29.08., vedoucí MS a PK

d) Využití učiva k plnění všech metodických  pokynů MŠMT, uvedení v časových plánech učiva, do 14. 09. vyučující, garanti jednotlivých předmětů

e) Kontroly časových plánů, do 27. 09., garanti předmětů, zástupce ředitele

f) Kontroly plnění časových plánů, čtvrtletně, ředitel školy, zástupce ředitele - i při hospitacích

4. Užívat efektivnější metody práce - vychovávat žáky k otevřenosti, demokratičnosti, individuální i skupinové tvořivosti a spolupráci, vyhledávání informací, tvorbě vlastních názorů a postojů, rozvíjení osobnosti žáků.  

a) Humanizace všech složek školního života a podílení se na tvorbě šťastného dětství, průběžně, zaměstnanci školy

b) Dodržování metod. pokynů MŠMT k prosazování rovnosti mužů a žen, zařazení do časových plánů učiva, průběžně, vyučující, výchovný  poradce

c)   Sledování odborné literatury, přenášení podnětných novinek do praxe, průběžně, vedoucí MS a PK, garanti předmětů, vyučující

d)   Sledování nabídky odbor. literatury a doporučení nákupu řed. školy průběžně, průběžně, vedoucí MS a PK, garanti předmětů

e) Nákup odborné literatury do učitelské knihovny, průběžně, ředitel školy

f) Školní vzdělávání pedagogických pracovníků, porady, ředitel školy

g) DVPP - přihlášky podle zájmu vyučujících na základě potřeb školy, do 14. 09., zástupce ředitele, pedagogičtí pracovníci

h) Plán soutěží a olympiád, do 14. 09., vedoucí MS a PK, zástupce ředitele

i) Plán exkurzí a školních výletů v souladu s výchovně vzdělávacími cíli, do 14.09., vedoucí MS a PK, zástupce ředitele, ředitel školy

5. Usilovat o podporu zdraví, jako stavu tělesné, duševní a sociální pohody.

a) Dbát na správnou hygienu – tělesnou, duševní, sportovní, průběžně, zaměstnanci školy, žáci

b)   Dodržování Pokynu ministra školství k omezení nebezpečí zneužívání návykových   látek č. j.: 16 227/96-22, průběžně, zaměstnanci školy, metodik prevence

c)   Dodržování Metodického pokynu MŠMT k výchově proti projevům rasismu, xenofobie a intolerance č. j.: 14 423/99-22, průběžně, zaměstnanci školy

d) Příjímání okamžitých konkrétních výchovných opatření při zjištění přestupků z b) a c) - projednání s rodiči, oznamování a spolupráce s PPP, Policií ČR, soudy a občanským sdružením HELP ME při Středisku výchovné péče pro děti, průběžně, ředitel školy, výchovný poradce,TU, mimořádné ped.rady

e)   Věnovat zvýšenou péči zdravotně   postiženým žákům, průběžně, TU, vyučující

f)   Integrovaným ZPŽ zajistit srovnatelné podmínky s ostatními žáky, individuální učební plány, spolupráce s PPP a SPC, průběžně, ředitel školy, výchovný poradce, TU, vyučující

g) Zajistit pro žáky 2. - 9. ročníku ozdravný pobyt a výuku v přírodě, průběžně, ředitel školy, ved. předmětových komisí a TU

f) Sportovní výchova jako nepovinný předmět pro zájemce ze 4. a 5. tříd – příprava na vstup do sportovních tříd, průběžně, vyučující

g) Citlivě a přiměřeně zvyšovat fyzickou zátěž žáků sportovních tříd, průběžně, vyučující Tv, trenéři

h) Zimní lyžařské výcviky pro žáky 7. ročníku a další zájemce + sportovní třídy, průběžně, vyučující Tv, trenéři

6. Připravovat žáky na dopad možných následků živelních pohrom a dalších mimořádných situací způsobených lidskou činností podle Pokynu MŠMT č. j.: 12 050/03-22

a) Rozvržení vhodného učiva do ročníků a předmětů, zařazení do časových plánů, do 14.09., vyučující, garanti předmětů

b) Opakování hlavních vědomostí        a praktických dovedností žáků při vycházkách a výletech – praktická cvičení v terén, průběžně, p. uč. Blaha, třídní učitelé

7. Co nejlépe připravit vycházející žáky  k přijímacím zkouškám.

a)   Sledování výsledků průběžné klasifikace a předepsaných písemných prací, čtvrtletně, vyučující, TU, vedení školy, rodiče

b) Zřízení kroužků matematiky a českého jazyka pro vycházející žáky, od 01.10., vedoucí kroužků

c) Hospitace v hlavních předmětech, plán kontrolní č.,ředitel školy, zástupce ředitele, pedagogové

d)  Informovat o požadavcích středních škol vycházející žáky i jejich rodiče, průběžně, vyučující, výchovný poradce, Úřad práce, zástupci škol

e)  Zúčastnit se se žáky  9. ročníku „Burzy škol“, se žáky 8. ročníku exkurze v informačním a poradenském středisku ÚP, daný termín, výchovný poradce, třídní učitelé

f) Týdenní intenzivní přípravný týden pro zájemce z řad žáků 9. ročníků, únor-březen, ředitel školy, výchovný poradce, vyučující

II. Organizace práce

1. Učební plány školy: 1.- 5. a 6. - 9. r. ŠVP  „Škola neomezených možností Podle učebních osnov a vyučovacích standardů rozpracované učivo do tématických a  časových plánů, které jsou doplněny údaji o zařazení pokynů MŠMT.

 

2. Organizace školního roku 20009/20010 - příloha č. 1

 

3. Třídnictví, správcovství a funkce – příloha č. 2

4. Přehled volitelných a nepovinných předmětů – třídnické hod. – příloha č. 3

5. Školní družina, školní klub – oddělení a úvazky – příloha č. 4

6. Rozvrh hodin – příloha č. 5

7. Dohled nad žáky - příloha č. 6

8. Zájmová činnost žáků - příloha č. 7

9. Kontrolní činnost – příloha č. 8

10.  Plán pedagogických rad a rodičovských schůzek – příloha č. 9

11. Akce školy - organizace, pořadatelství – příloha č.10

12. Výchovné poradenství a metodika prevence – příloha č. 11

13. Plán DVPP – příloha č.12

 

III. Zajištění provozu

Zástupce ředitele školy Mgr.Mario Zelený

Zastupuje ředitele školy v jeho nepřítomnosti v plném rozsahu práce, provádí hospitace, pohovory s vyučujícími i žáky a jiné formy kontroly. Sleduje využívání materiálních prostředků,  ke své práci využívají výpočetní techniku a program Bakalář.

Školní družina

Ve čtyřech odděleních je zapsáno max. 100 žáků. Vychovatelky pracují podle ročního a týdenního písemného plánu práce a zaznamenávají docházku zapsaných žáků. Provoz ŠD je podle požadavků rodičů: ráno  600 – 740 hod. a odpoledne 1135 – 1700hodin /Po-Čt/ Pá do 1600. Ranní příchod dětí do družiny je nejpozději do 730 hodin. Druhy činností: odpočinková a rekreační, sportovní, dopravní, přírodovědná, pracovně-technická, vzdělávací a společensko--prospěšná. ŠD zajišťuje zájmovou činnost v kroužcích, dbá na kulturu stolování, hygienické návyky, společenské chování, dodržování bezpečnostních  předpisů, spolupracuje s TU i rodiči a pomáhá dětem při přípravě na vyučování. Zabezpečuje praxi studentů SPgŠG Znojmo.

 

Výchovný poradce a metodik prevence Mgr. Jan Blaha

Konzultační hodiny:      viz rozvrh výuky a dle předchozí domluvy

Metodické sdružení pro I. stupeň

Vedoucí Mgr. Marcela  Šalomounová

Svolá nejméně čtyřikrát ročně schůzku všech vyučujících, sestavuje plán činnosti, o jednání a práci povede písemné záznamy. Hlavní úkol: seznamuje se s učebními plány základní školy, zajišťuje s garanty předmětů jejich úpravy a doplnění, koordinuje výběr nejvhodnějších učebnic, pomůcek a potřeb, závazný plán vycházek, ŠvP, exkurzí a jednodenních školních výletů, plán žákovských soutěží a olympiád, televizní a rozhlasové pořady pro žáky. Organizuje vzájemné hospitace, sleduje problematiku přetěžování žáků a přenášení povinností školy na rodiče. Zajišťuje prezentaci podnětných novinek a jejich zařazení do vyučování. Zajišťuje korektní výměnu informací o žácích, rodičích a rodinném prostředí. Konzultuje s ředitelem školy vzdělávací akce pro pedagogické pracovníky. Spolupracuje při pedagogické praxi studentů.

Předmětové komise

  1. společenských věd – vedoucí Mgr. Jan Blaha
  2. přírodních věd – vedoucí Mgr. Soňa Vykopalová
  3. tělesné výchovy a sportu - vedoucí Mgr. Lenka Pavlíková
  4. cizích jazyků – vedoucí Mgr. Iva Toiflová

Důraz budou klást na nové poznatky a formy práce, na doplňování kabinetů a odborných učeben pomůckami, organizaci soutěží a olympiád, využívání pomůcek a zařízení školy. Budou doporučovat nákup učebnic, odborných příruček, knih a odborných časopisů, sledovat současnou úroveň jednotlivých vědních oborů. Budou navrhovat řediteli školy konkrétní vzdělávací akce pro pedagogické pracovníky. Budou vybírat žáky na soutěže a olympiády. Spolupracují při pedagogické praxi studentů.

Schůzky rodičů – příloha č. 9

Na třídních schůzkách podávají rodiče  prostřednictvím třídních učitelů  dotazy, připomínky a přání řediteli školy. Ve sportovních třídách projednávat specifickou problematiku za přítomnosti vyučujících TV a trenérů.

Zdravotně postižení žáci

a)   Seznam ZPŽ, do 14. 09., třídní učitelé

b)   Žádosti o uvolnění a omezení, do 30. 09.,  zákon. zástupci žáka

c)   Individuální plány pro integrované ZPŽ, do 19.10.,  p.uč. Blaha

d)   Kontrola individuální péče, proplácení pololetně, ředitel školy

Všichni vyučující a zejména třídní učitelé budou soustavně sledovat každé zhoršení zdravotního stavu žáků a sociálních podmínek, evidovat a včas navrhovat rodičům i institucím opatření sledující pomoc těmto žákům. Třídní učitelé podávají informace v každé pedagogické radě.

IV. Hospodářské úkoly vedení školy

a) Podklady pro sestavení rozpočtu Města Znojma - částka na spotřební materiál, seznam požadovaných  oprav a údržby a nákup drobného hmotného majetku, do 15.06.2010 - plán,  ředitel školy

b) Prosazování realizace projektu dostavby sportovního a relaxačního centra na školním pozemku - bazén, dle potřeby, vedení školy

Hygiena a bezpečnost práce ředitel školy a pověření pracovníci

Bezpečnostní technik: Karel Oprchal

a) Předepsaná školení zaměstnanců, do 3. 9.

b) Seznámení zaměstnanců s místem zvýšeného rizika pro žáky, rozborem úrazovosti za minulý škol. rok a přijatými opatřeními, do 3. 9

c)  Kontrola připravenosti školy, do 3. 9.

d) Seznámení zaměstnanců s vyhláškou o poskytování ochranných pracovních oděvů a pomůcek a jejich praní, do 3. 9.

e) Dovybavení zaměstnanců ochr. prac.oděvy, leden, červen, září

f) Vedení Knihy závad, zajišťování oprav, kontroly provedení, průběžně

g) Kontroly školy (zejména instalace plynu, vody, elektřiny a tělocvičen), průběžně

h) Udržování vyvěšených bezpečnostních předpisů, pracovních návodů a výstražných tabulí, průběžně

ch)  Objednávání předepsaných prohlídek a revizí v předepsaných termínech, ve spolupráci se zřizovatelem

i) Kontrola vybavení lékárniček, průběžně

j) Kontrola evidence školních úrazů a jejich odškodnění, průběžně

k) Rozbor úrazovosti, navrhování opatření řed. školy, leden, červen

l) Kontrola plnění příkazů řed. školy (o elektrických přenosných spotřebičích a prodlužovacích  šňůrách, o televizních přístrojích a hlášení závad).Vadné spotřebiče předat - Oprchal –Zoufalý, průběžně

Požární ochrana

Požární preventik: Rudolf Zoufalý

Požární hlídka: Rudolf Zoufalý, Jaroslav Staněk

a) Předepsaná školení zaměstnanců a zápis do pož. knihy, do 3. 9.

b) Udržování vyvěšených požárně-poplachových směrnic, evakuačních plánů a značení nouzových východů, průběžně

c) Kontrola neporušenosti ručních hasicích přístrojů a hydrantů, průběžně

d)  Kontrolní měření CO v kotelnách a zápis do pož. knihy, měsíčně

e)   Provedení cvičného poplachu a evakuace školy a zápis do požární knihy, říjen, duben

g)   Kontrola dodržování zákazu používání rozdvojek, soukromých el. spotřebičů a prodlužovacích šňůr a vytahování vidlic televizorů ze zásuvek po použití, průběžně

Civilní ochrana

Skladník: Karel Oprchal

a) Aktualizuje plán svolání pracovníků, do 30. 09.

b) Provede předepsané školení zaměstnanců podle pokynu SHČ

c) Zodpovídá za svěřený materiál a jeho nezávadné uložení, průběžně

d) Provede předepsanou fyzickou inventuru skladovaného materiálu a likvidaci ve spolupráci se SHČ, září, říjen

e) Podílí se na realizaci pokynu MŠMT k začlenění tematiky ochrany člověka za mimořádných situací do vzdělávacího programu školy, průběžně

Veřejně  prospěšná práce školy

Žáci a zaměstnanci školy:

a)   sběr druhotných surovin (papíru) -  denně,  průběžně

b)   péče o zelené plochy v okolí školy, průběžně

c)   sběr pomerančové kůry, říjen-duben

d)   třídění odpadu – osvěta, realizace, průběžně

Spolupráce s institucemi

a) ZŠ a MŠ - Mramotice - součást naší školy od 01.07.2004

b) MŠ Znojmo – Přímětice I a II – podle uzavřených dohod

c) TJ Sokol Přímětice, VK Přímětice a TJ Znojmo – užívání tělovýchovného areálu

d) Charita Znojmo – Chráněné dílny

e) Městská knihovna – dislokované pracoviště, integrovaná žákovská a učitelská knihovna

f) DDM Znojmo – propůjčeny prostory pro zájmovou činnost

g) firma Šimečková – provozování školní prodejny Zdravíčko

V. Řízení školy, kontrolní činnost
a) Porady vedení školy dle potřeby, minimálně 1x týdně
b) Na nástěnkách ve sborovně jsou průběžně o úkolech a akcích informováni všichni zaměstnanci školy
c) Statistické údaje a podklady jsou shromažďovány na vyvěšených soupiskách ve sborovně hlavní školní budovy a zpracovávány počítačem
d) Pedagogické a klasifikační rady, porady, schůzky sdružení rodičů řádné – viz příloha č. 9
e) Školní výlety, školy v přírodě  a zájezdy od 01.05. do 25.06.2010
f) Činnost školy bude dokumentována a zaznamenávána v kronice školy doplněné souborem výstřižků z tisku, kartotékou popsaných fotografií a videotékou

 

 

Při kontrolní činnosti se bude vedení školy řídit plánem – příloha č. 8

Poznámky a úpravy plánu práce na školní rok 2009/2010:

- ředitelské volno - 26.-27.10.2009 a 28.-30.06.2010   - celkem 5 dní

- studijní volno zaměstnanců – vedlejší prázdniny šk.roku 2009/10