V pátek 6. 11. 09 si žáci 3. A zpříjemnili výuku. Spolu s třídní učitelkou se rozhodli pro výukový blok slohového výcviku. Prakticky si vyzkoušeli pracovní postupy.

 

Bad_peppers

Na chvíli se z nich stali kuchaři a kuchařky, kteří ověřují učebnicí navrhovaný postup přípravy bramboráku a bramborového salátu.

Libovolně zvolené skupinky se pustily do práce velice zodpovědně, nechyběla jim ani jedna z potřebných potravin pro přípravu jídel. Dvě skupiny připravovaly bramborák a dvě bramborový salát.

Pracovní postup - sloh ve 3.A v praxi

Byla radost jednotlivé žáky pozorovat v akci. Podle jejich spolupráce bylo vidět, že jsou zvyklí pracovat ve skupinách. Všichni si vedli skvěle, ale mile překvapila první skupina chlapců, kteří na kuchyňskou linku vyskládali potraviny přesně tak, jak je budou potřebovat při přípravě bramboráku. Bylo vidět, že berou předepsaný pracovní postup vážně. Obratně si vedli i při samotném smažení.

Děvčata se hodně řídila zkušenostmi s vařením z domova a svými zážitky se navzájem obohacovala. Nechybělo ani překvapení od paní učitelky. K bramborovému salátu přibyla najednou veka, salám, sýr a rajčata. Děvčata během chvilky  připravila pro všechny spolužáky obložené chlebíčky. Stolování mohlo začít. Všem občerstvení moc chutnalo a ještě zbylo i na domácí ochutnávku.

Na závěr nechyběl ani pečlivý úklid. Žáci se také naučili, že správná kuchařka a kuchař si vždy po práci uklidí své pracovní místo. Celý postup práce si všichni také zaznamenali.

Takový sloh v akci se dětem moc líbil, a proto si jej chtějí brzy zase zopakovat.

Mrkající