1.  Úvod

Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou metodickou a informační. spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…). Základem všech činností je (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží). Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.

2.  Plán činností výchovného poradce

A/ září

-       zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“

-       kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)

-       metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů

-       zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků

-       schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)

B/ říjen

-       porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)

-       metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků

-       promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže

-       metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)

C/ listopad

-       průzkum volby škol u vycházejících žáků

-       čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

-       individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

-       účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)

D/ prosinec

-       sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů

-       zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)

-       metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků

E/ leden

-       zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol

-       konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“

-       pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

-       zápis do 1. roč.

F/ únor

-       realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)

-       vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)

-       metodická pomoc při vyplňování přihlášek

G/ březen

-       vydání zápisových lístků rodičům

-       beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění

-       zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)

H/ duben

-       návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo

-       čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

-       individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

CH/ květen

-       metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení

-       vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení

-       test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám

I/ červen

-       metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů

-       metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky

-       zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání

-       zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010

 

J/ v průběhu roku

-       účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP

-       pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole

-       poradenské rozhovory s rodiči

-       řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)

-       aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství

 

Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce

 

1.  Úvod

Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží), metodickou a informační. Základem všech činností je  spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…).

Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.

 

2.  Plán činností výchovného poradce

A/ září

- zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“

- kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)

- metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů

- zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků

- schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)

B/ říjen

- porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)

- metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků

- promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže

- metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)

C/ listopad

- průzkum volby škol u vycházejících žáků

- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

- účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)

D/ prosinec

- sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů

- zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)

- metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků

E/ leden

- zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol

- konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“

- pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

- zápis do 1. roč.

 

F/ únor

- realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)

- vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)

- metodická pomoc při vyplňování přihlášek

G/ březen

- vydání zápisových lístků rodičům

- beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění

- zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)

H/ duben

- návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo

- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

CH/ květen

- metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení

- vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení

- test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám

I/ červen

- metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů

- metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky

- zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání

- zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010

 

J/ v průběhu roku

- účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP

- pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole

- poradenské rozhovory s rodiči

- řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)

- aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství