Poslední fotogalerie
Foto 2019/2020
Montessori třídy

od školního roku 2012/2013

Divišovy Noviny

Výuka on-line

Výukový a evaluační

web školy

Školní bazén

Srdečně Vás zveme

Den otevřených dveří

denně po tel. domluvě

515 211 010

515 211 013

Úvod 2019/2020 Plány, přehledy, informace

PostHeaderIcon Plán výchovného poradenství

1.  Úvod

Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou metodickou a informační. spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…). Základem všech činností je (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží). Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.

2.  Plán činností výchovného poradce

A/ září

-       zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“

-       kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)

-       metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů

-       zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků

-       schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)

B/ říjen

-       porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)

-       metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků

-       promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže

-       metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)

C/ listopad

-       průzkum volby škol u vycházejících žáků

-       čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

-       individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

-       účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)

D/ prosinec

-       sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů

-       zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)

-       metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků

E/ leden

-       zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol

-       konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“

-       pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

-       zápis do 1. roč.

F/ únor

-       realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)

-       vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)

-       metodická pomoc při vyplňování přihlášek

G/ březen

-       vydání zápisových lístků rodičům

-       beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění

-       zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)

H/ duben

-       návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo

-       čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

-       individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

CH/ květen

-       metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení

-       vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení

-       test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám

I/ červen

-       metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů

-       metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky

-       zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání

-       zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010

 

J/ v průběhu roku

-       účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP

-       pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole

-       poradenské rozhovory s rodiči

-       řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)

-       aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství

 

Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce

 

1.  Úvod

Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží), metodickou a informační. Základem všech činností je  spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…).

Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.

 

2.  Plán činností výchovného poradce

A/ září

- zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“

- kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)

- metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů

- zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků

- schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)

B/ říjen

- porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)

- metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků

- promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže

- metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)

C/ listopad

- průzkum volby škol u vycházejících žáků

- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

- účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)

D/ prosinec

- sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů

- zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)

- metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků

E/ leden

- zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol

- konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“

- pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

- zápis do 1. roč.

 

F/ únor

- realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)

- vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)

- metodická pomoc při vyplňování přihlášek

G/ březen

- vydání zápisových lístků rodičům

- beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění

- zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)

H/ duben

- návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo

- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství

- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek

CH/ květen

- metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení

- vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení

- test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám

I/ červen

- metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů

- metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky

- zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání

- zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010

 

J/ v průběhu roku

- účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP

- pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole

- poradenské rozhovory s rodiči

- řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)

- aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství

 

 

Prohlídka školy
Zaměstnanci školy
Přihlášení
Vyhledávání
Projekty školy

Projekty školy

Projekt školy

Robotel Homework

Robotel Homework

Anketa
Co je na naší škole nejvíc super?
 
Zřizovatel školy

Město Znojmo

www.znojmocity.cz

Portál jmskoly.cz

Partneři školy
Ověřená instituce
Základní škola Prokopa Diviše a Mateřská škola Znojmo - Přímětice (pobočka Znojmo, Ke Škole 569/15) - ekatalog.czZákladní školy - ekatalog.cz