Plán výchovného poradenství
1. Úvod
Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou metodickou a informační. spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…). Základem všech činností je (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží). Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.
2. Plán činností výchovného poradce
A/ září
- zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“
- kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)
- metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů
- zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků
- schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)
B/ říjen
- porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)
- metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků
- promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže
- metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)
C/ listopad
- průzkum volby škol u vycházejících žáků
- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství
- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek
- účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)
D/ prosinec
- sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů
- zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)
- metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků
E/ leden
- zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol
- konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“
- pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- zápis do 1. roč.
F/ únor
- realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)
- vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)
- metodická pomoc při vyplňování přihlášek
G/ březen
- vydání zápisových lístků rodičům
- beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění
- zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)
H/ duben
- návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo
- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství
- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek
CH/ květen
- metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení
- vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení
- test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám
I/ červen
- metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů
- metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky
- zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání
- zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010
J/ v průběhu roku
- účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP
- pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole
- poradenské rozhovory s rodiči
- řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)
- aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství
Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce
Garant programu: Mgr. Jan Blaha, výchovný poradce
1. Úvod
Program zahrnuje tři hlavní činnosti: poradenskou (poskytování služeb kariérové poradenství; zajišťování činností pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, žáky mimořádně nadané, žáky-příslušníky národnostních menšin nebo etnických skupin, žáky zdravotně postižené; řešení výukových a výchovných obtíží), metodickou a informační. Základem všech činností je spolupráce a partnerské vztahy se všemi zainteresovanými: dětmi, učiteli, rodiči, lékaři, specializovanými institucemi (PPP, SPC, ÚP, Hospodářská komora…).
Součástí programu je vzdělávací oblast Výchova k volbě povolání.
2. Plán činností výchovného poradce
A/ září
- zpracování seznamu „Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní“
- kontrola termínů vyšetření žáků s SPU či SPCH, objednání nových vyšetření (spolupráce s TU)
- metodická pomoc TU při zpracování individuálních vzdělávacích plánů
- zajištění rozjezdu logopedických a dyslektických kroužků
- schůzka s rodiči žáků 1. roč. (spolupráce s TU)
B/ říjen
- porada vyučujících zaměřená na problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, na problematiku tříd, které přešly z I. na II. stupeň (spolupráce s TU)
- metodické setkání s TU 9. roč. – výstupní hodnocení žáků
- promluva se žáky majícími výukové a výchovné obtíže
- metodicko-konzultační návštěva pracovníků PPP (speciální pedagog, psycholog a metodik péče o nadané)
C/ listopad
- průzkum volby škol u vycházejících žáků
- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství
- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek
- účast vycházejících žáků na akci „Zvolte si své povolání“ (prezentace středních škol s nabídkou oborů pro školní rok 20010/2011)
D/ prosinec
- sledování plnění individuálních vzdělávacích plánů
- zadání a zpracování dotazníků o volbě povolání pro žáky 7. roč. (spolupráce s TU)
- metodická pomoc TU 9. roč. při zpracování výstupního hodnocení žáků
E/ leden
- zorganizování pracovního setkání rodičů vycházejících žáků se zástupci středních škol
- konzultace v rámci „Týdne otevřeného dialogu žáků, učitelů a rodičů“
- pololetní pedagogická rada – práce s mimořádně nadanými žáky, prospěch a chování žáků s výukovými a výchovnými obtížemi, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- zápis do 1. roč.
F/ únor
- realizace projektu CERMAT (hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. roč.)
- vrstevnický program (beseda vycházejících žáků s absolventy školy na téma: jak se žije na SŠ)
- metodická pomoc při vyplňování přihlášek
G/ březen
- vydání zápisových lístků rodičům
- beseda se žáky 8. roč. a jejich rodiči o vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění
- zveřejnění úspěchů nadaných žáků (např. olympiády, soutěže)
H/ duben
- návštěva žáků 8. roč. v informačním a poradenském středisku ÚP Znojmo
- čtvrtletní pedagogická rada – projednání problematiky výchovného poradenství
- individuální konzultace s rodiči v rámci třídních schůzek
CH/ květen
- metodická pomoc rodičům při řešení různých situací v rámci jednotlivých kol přijímacího řízení
- vypracování přehledu výsledků přijímacího řízení
- test studijních předpokladů Scio pro 8. roč. – Na jakou školu mám
I/ červen
- metodická pomoc TU při zpracování efektivnosti individuálních vzdělávacích plánů
- metodická pomoc vyučujícím při vyhodnocení práce s mimořádně nadanými žáky
- zhodnocení účinnosti vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání
- zpracování zprávy o výchovném poradenství za školní rok 2009/2010
J/ v průběhu roku
- účast na aktivech a pracovních seminářích organizovaných pro VP
- pravidelné metodicko-konzultační návštěvy pracovníků SPC ve škole
- poradenské rozhovory s rodiči
- řešení výukových či výchovných obtíží s žáky i rodiči (e-mailová „horká linka“ nebo jednání ve škole)
- aktualizace informací k volbě povolání na panelu Výchovné poradenství