Ročníkové práce: Co? Jak? Proč? Kdy?
• ročníkové práce jsou projektem naší školy určený pro žáky 9. tříd
• hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi a vhodně doplnit učivo základní školy
• každý žák si vybere téma z nabídky a vybere konzultanta
• žák má za úkol vypracovat a před komisí obhájit individuální práci
• vypracování a odevzdání je povinná součást práce žáka 9. třídy
• slouží také jako hodnocení na konci školního roku (vše se promítne v předmětu, k němuž se téma váže)
• základem práce (vytvořené formou prezentace v powerpointu) je dané téma zpracované žákem, které obsahuje
1. vlastní úvahu
2. názor žáka
3. připravenost z různých informačních zdrojů
• Prezentace – nejméně 10 snímků ( kromě úvodní a závěrečné strany)
• písmo: Times New Roman, Calibri či Arial, velikost 20
2. PRÁCE BUDE OBSAHOVAT:
• úvod – název práce, proč jsem si téma vybral a jaké si stanovuji cíle (jméno, příjmení, třída, šk. rok, jméno konzultanta)
• stať - hlavní část
• závěr – seznam použité literatury,jak se mi vyplnily stanovené cíle
3. NEZAPOMENOUT NA:
• citaci zdrojů, citaci textu
• seznam použité literatury
4. KRITÉRIA HODNOCENÍ
• způsob prezentace ( čte nebo zpaměti)
• věcná správnost
• gramatická a stylistická úroveň
• obsah vlastních myšlenek
• spojení více informačních zdrojů (Internet, knihy, encyklopedie)
• nápaditost a originalita zpracování
• grafická úprava
• přesnost citací
5. ZPůSOB HODNOCENÍ
• tříčlenná komise složená z pedagogického sboru školy
• posuzovat se bude práce samotná i její prezentace žákem
• práce bude hodnocena 5 stupni (výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný)
• přítomni budou i ostatní žáci třídy, případně i jiných tříd či rodiče
6.KONZULTACE
• je povinná - minimálně tři průběžné konzultace
• konzultant pomůže s nasměrováním práce, s výběrem literatury, odborně radí apod.
7. OBHAJOBA
• Seznámení s tématem.
• Proč jsem si téma vybral, čím je mi blízké.
• Kde jsem hledal informace, který zdroj mi nejvíce vyhovoval a proč.
• Co mi působilo problémy a co jsem zvládl dobře.
• Stručné seznámení s obsahem práce.
• Mluví zpaměti, vlastními slovy a spisovným jazykem.
8. RADY NA ZÁVĚR
• Než práci odevzdáš, důkladně si zkontroluj pravopis. Není nic trapnějšího než obsahově skvělá práce plná hrubek.
• Pro kontrolu pravopisu použij nejlépe vlastní hlavu, kontrolu pravopisu ve Wordu (pozor na nastavení jazyka), Slovník spisovné češtiny, Slovník cizích slov, PČP
• Vše, co vytvoříš, si zavčas ulož do počítače a také zálohuj (vypaluj) na přepisovatelné CD (počítač může zlikvidovat virus) nebo flash disk.
• Máš-li nějakou otázku či připomínku, kdykoliv se můžeš obrátit na svého konzultanta.
• Na konci práce bude Seznam použité literatury– příklad - literatura a Internet:
• TYŠER, J. Školní metodik prevence: Soubor materiálů. Most: Hněvín, 2006. ISBN 0-86654-17-6.
• Věstníky, dokumenty – otevřený zpravodaj MŠMT.(on-line).(2012-03-28). Dostupné z www:
•