TRADIČNÍ  x MONTESSORI
z foto ze zlna

Učebnice, tužky, pracovní sešity. x Připravené kinestetické materiály se zapracovanou kontrolou chyby. Zvlášť vytvořené referenční materiály.

Práce a učení bez zdůraznění sociálního rozvoje. xPráce a učení odpovídá stupni vývoje dítěte.


Úzké učební osnovy. x Jednotné, mezinárodně vytvořené osnovy.

Čas rozdělený do bloků, hodinové lekce. x Integrované předměty, učení založené na vývojové psychologii.

Jednotlivé předměty.  x Nepřerušované pracovní cykly.

Třída s dětmi jednotného věku.  x Třída s dětmi různého věku.

Žáci většinou pasivně a tiše sedí za stolem. x Žáci jsou aktivní, hovoří nebo spontánně pracují potichu, mají volnost pohybu.

Žák se přizpůsobuje potřebám školy. x Škola se přizpůsobuje potřebám žáka.

Žák získává pomoc specialisty mimo školu. x V ideálních případech přichází specialista za žákem.

Vysvědčení se soustředí na výsledek.  x Hodnocení podle vývoje, přehled zvládnutých dovedností.

image010 ms3