Úprava termínů a pravidel ročníkových prací 2020
Vzhledem k stávající situaci a stěží předvídatelnému termínu návratu do školních lavic jsme pro letošní školní rok přistoupili ke změnám v pravidlech obhajob ročníkových prací žáků 9. ročníků. Cílem této změny je její nezávislost na časovém vývoji situace a v neposlední řadě i umožnění žákům soustředit se na přijímací zkoušky na střední školy. Na druhou stranu chceme zachovat hodnocení práce, které mohli žáci věnovat (vzhledem k zadání témat v říjnu 2019) velký objem času a energie.
- nejpozději do pondělí 11. května 2020
2. Forma odevzdání:
- mailem na adresu Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript , v kopii na mailovou adresu svého konzultanta
- v případě větší velikosti souboru (či souborů v případě přiložených videí) než 8 MB pak doporučujeme poslat přes uschovna.cz rovněž na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript a na adresu svého konzultanta
3. Připuštění ročníkové práce do 1. kola hodnocení:
- konzultant dle kvality práce mailem doporučí či nedoporučí připuštění práce do 1. kola hodnocení
- v případě nepřipuštění práce do 1. kola bude možno práci odevzdat do 2. kola s důsledky vyplývajícími z klasifikačního řádu školy (bod 6e)
4. Způsob a termíny hodnocení ročníkové práce:
- ročníkové práce bude hodnotit tříčlenná komise složená z předsedy, konzultanta a oponenta. Složení komise určí vedení školy.
- ročníkové práce budou hodnoceny pouze na základě obsahové a technické úrovně zaslané prezentace! Nebudou tedy obhajovány předvedením prezentace žákem, tak jak je obvyklé.
- hodnocení ročníkových prací připuštěných do 1. kola proběhne korespondenčním způsobem v termínu od 18.5. do 20.5. 2020.
- hodnocení bude vycházet z platného znění klasifikačního řádu (bod 6)
- v případě, že to organizace aktuálního školního roku dovolí, mohou žáci svou prezentaci předvést v rámci výuky v příslušných předmětech a být za to pozitivně ohodnoceni
5. Termíny odevzdání a hodnocení v dalších kolech:
- 2. kolo – odevzdání nejpozději do pondělí 8. června, hodnocení do 15. června 2020
- reparátní kolo - odevzdání nejpozději do pátku 21. srpna, hodnocení do 26. srpna 2020
6. Hodnocení ročníkové práce – výňatek z klasifikačního řádu školy
a)Ročníková práce je nedílnou součástí hodnocení žáka v 9. ročníku. Dle zvoleného tématu je součástí předmětu, jemuž svým obsahem odpovídá.
b) O obsahovém zařazení rozhodne konzultant vybrané ročníkové práce (s vyučujícím předmětu v daném školním roce, pokud to není tatáž osoba).
c) Odevzdání ročníkové práce a její připuštění k obhajobě:
- práce se odevzdává v předem stanoveném termínu konzultantovi, který společně s vedením školy na základě splnění formálních a obsahových náležitostí připustí či nepřipustí ročníkovou práci k obhajobě
- v případě neodevzdání ročníkové práce či jejího nepřipuštění k obhajobě, nelze předmět, do kterého je práce zařazena, ve druhém pololetí 9. ročníku hodnotit se všemi důsledky vyplývajícími z klasifikačního řádu školy (nehodnocení z předmětu ani po opravných zkouškách znamená, že celkový prospěch v ročníku je hodnocen jako „neprospěl“)
- v případě neodevzdání práce, nepřipuštění práce k obhajobě či nedostavení se žáka k obhajobě vypíše vedení školy první (červnový), či druhý (srpnový), opravný termín obhajoby
d) Hodnocení ročníkové práce připuštěné k obhajobě má následující stupně:
- obhájil výborně – na základě tohoto hodnocení může vyučující daného předmětu zlepšit výslednou známku ve 2. pololetí 9. třídy o jeden klasifikační stupeň, na vysvědčení je automaticky uvedena pochvala ředitele školy
- obhájil velmi dobře - toto hodnocení nemá vliv na výslednou známku z daného předmětu ve 2. pololetí 9. třídy, na vysvědčení může být po doporučení konzultanta uvedena pochvala ředitele školy
- obhájil - toto hodnocení nemá vliv na výslednou známku z daného předmětu ve 2. pololetí 9. třídy
- neobhájil
- v řádném termínu a prvním (červnovém) opravném termínu nelze předmět, do kterého je práce zařazena, hodnotit
- ve druhém (srpnovém) opravném termínu může vyučující daného předmětu zhoršit výslednou známku ve 2. pololetí 9. třídy o jeden klasifikační stupeň
e) V případě, že nebyla ročníková práce připuštěna k obhajobě do 1. kola obhajob, je nejlepší hodnocení v opravných termínech stupněm „obhájil velmi dobře“.