Září - říjen - Montes. třídy 2014-15
Děti zde nejsou známkovány, jsou vedeny k vlastnímu vyhodnocení své práce a dostávají slovní hodnocení.
Dítě je vedeno k činnosti z vnitřních přirozených pohnutek a z motivace po úspěšném vyřešení úkolu.
Dalším významným aspektem Montessori pedagogiky je specifické chápání chyby a pochvaly. Chyba je chápána jako běžný, přirozený projev v procesu učení, jako užitečná součást řešení problémů a jako bohatý zdroj nových poznatků. Vlastní chyby tak napomáhají v dalším učení. Chyby mají být ukazatelem toho, co je ještě třeba procvičit či zopakovat.
Pro mnohé je možná překvapující, že i s pochvalou se zachází velmi obezřetně, tak aby se dítě nestalo na pochvale závislé. Dítě má cítit sebeuspokojení z práce, kterou dělá, nedělat práci pro uspokojování představ dospělého, pro pochvalu nebo známky.
Montessori systém je svoboda a volba – ale se zodpovědností.